 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Vi har inte heller detta problem - eftersom vi inte ber om kundens telefonnummer.
Varför vill ni ha ett telefonnummer till kunden? Ni har ju redan postadressen (för snigelbrev) och mailadressen (för e-post). Varför behöver ni då telefonnummer?
Jag har själv inga problem att lämna ut mitt telefonnummer när jag handlar. Men har man telefonskräck, eller om man inte litar på att uppgifterna kommer att hanteras korrekt av er, så tar det säkert emot att lämna ut mer info än absolut nödvändigt. Man måste alltid utgå ifrån att 99 % av befolkningen inte tickar som man själv gör. Så anpassa dig efter dina kunder istället för att ifrågasätt deras beteende. Att någon anger 000000 som telefonnummer är ett tydlig signal om att det finns människor som anser att du ber om information som du inte behöver för att expediera deras order.
Jag skulle kunna sätta min högerhand på att det finns folk som tycker att det är pinsamt att handla kriminalkrönika. Det finns folk till allt som man brukar säga.
|