Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Jan 18 2009, 14:50
Det blir då trevligt och användarvänligt och man kan klippa bort den sista delen för att gå upp ett steg eller två i hierarkin utan att klicka på en länk. Däremot kanske Google skulle föredra denna variant:
minsajt.com/produkt-till-bilmärke-modell
|
Hur många vanliga besökare håller på och klipper och klistrar URL:er i webbläsarens adressfält egentligen? Troligtvis inte många alls, vilket gör användarvänlighet till ett ganska dåligt argument. Själv struntar jag i mina URL:er, och litar istället till bra och relevanta länktexter och ruriktaggar.
|
Jag gör det lite då och då själv även om det oftast beror på gamla framesdesigner.... Hur som helst, är det en av hundra besökare som tycker det är smidigt så är det alls inget dåligt argument utan snarare ETT bra. Varje förbättring för användarna är ett steg i rätt riktning.
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Jag förstår hur han menar och jag kan nog hålla med. Det ska vara sista utvägen att man själv tvingas skriva om urlen, om du istället har ett tydligt menysystem med en trädstruktur som är enkel att navigera så behöver du inte bry dig om eventuella url-bekymmer.
|
Du tycker att alla url:er ska se ut så här:
showme.blabla?id=543562
eller tolkar jag dig fel?
Vad har ni för negativa argument till url-omskrivningar? Inget har nämnts än så länge =) Av egen erfarenhet att döma så är det än så länge betydligt lättare att bli omtyckt av Google med rätt url:er.
Ni har dock gått ifrån ämnet och den ursprungliga frågeställningen.