Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-17, 16:39 #4
Nöffa Nöffa är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
Nöffa Nöffa är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2008
Jag har googlat till vansinne och försökt förstå mod_proxy och reverse proxy men de sidor och "howtos" jag hittat, vilket är många, är ganska avancerade och förklarar dåligt vad som behöver göras, inställningar osv. De handlar mycket om en driftsatt proffsig miljö med lastbalancering och annat som jag absolut inte behöver och inte en amatörs enkla vidarebefordring.

Eftersom jag vet "vad" jag behöver men inte "hur" jag ska få till det så är det en förklarande text eller ett annat enklare program än just Apache jag är ute efter. Eller kanske Apache på vanlig svenska.

Jag förväntar mig inte att nån annan löser det år mig men att bara svara "sök på google" är lite trist tycker jag, av mitt första inlägg borde det vara tydligt att jag har sökt och letat redan? Dessutom kallar du dig LAMP-expert, Weaver så du borde ju kunna detta utan och innan. Har du lust att hjälpa mig? Apaches dokumentation är ju inte för amatörer direkt...

Tobiasa; har du lust att beskriva lite hur du gjorde för att få det att fungera?

Mina andra frågor då? Pound, Squid, egen maskin, "header" eller inte? Jag har inte kommit närmare lösningen än men jag letar och googlar fortfarande.

Vänligen
Nöffa
Nöffa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat