Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-29, 13:58 #6
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Nyqvist@Oct 29 2004, 14:43
Med dynamisk menar jag i det här fallet att sidan "inte finns" om man inte har anget ett ingående värde.

T.ex (ingen riktig kod!)
SIDA1.
Sida har en svensk och engelsk flagga. Genom att trycka på sv skickas

"showpage?language=sv" eller "showpage?language=eng"

SIDA2.
På sidan showpage.php
---
inlude "classlib";
newobj of show;
newobj->showInfo($language);
---

Jag menar att sidan två skappas ju fört när eng eller sv sickas, det lär väl inte en robot kunda simulera!?

//Mattias
De kunder hos oss som kör både svenska och engelska, (med små flaggor där man väljer språk) där har de flesta valt svenska som "standard", och då blir deras sida indexerad utifrån detta språket. Om de valt att engelska är det som automatisk ska "förväljas" så att sidan laddas med engelska då indexeras sidan på engelska... Dvs. det språk som är "förvalt".

Det du har här - i ditt exempel - är en startsida där man väljer språk, om man klickar på en flagga; alltså inget som sker med automatik. Google ska förvisso kunna följa länkar, men jag betvivlar att den dynamiskt bygger upp sidan, och sedan indexerar denna.

- Men det har ju ingenting med frames i sig att göra, för om du byggt en sida utan frames, där man först blivit bemött av en startsida där man väljer språk så hade ju samma problem uppstått...

Ur en ren sökmotor-baserad-synvinkel TROR jag att det varit bättre om du gjort så att man kan ändra språk EFTER man väl laddat sidan i ett "förvalt" språk. Jag har gjort såsom du beskriver på ett par sidor för några år sedan, men aldrig kontrollerat exakt vilken effekt det haft på sökmotorerna.

/ Johan
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat