Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-17, 12:57 #4
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Jan 17 2009, 11:56
Även om ganska allvarliga misstag (?) uppenbarligen har begåtts så tycker jag inte direkt att det var fel av Israel att gå in i Gaza. De måste agera förr eller senare. Däremot tycker jag att det var urbota korkat att skapa staten Israel från första början och i synnerhet på den platsen. Men religion och förståndshandikapp har väl en del gemensamt =)

Håll med helt, Hamas börjar skicka raketer helt oprovocerat mot Israel, vad fan tror de liksom? Att Israel bara kommer att stå och titta på och se när deras land blir attackerat?

Sen har ynkryggarna inte mage att själva stå upp och slåss utan gömmer sig i tunnlar under skolor, sjukhus och andra viktiga civila byggnader.

Nu när Israel väl börjat attackera Gaza är det lika bra de löper hela linan ut och för slut på det en gång för alla, dock kommer de få hela världsopinionen emot sig för alla är så trångsynta och börjar reagera först när Israel agerar, det verkar vara helt OK för Hamas att skicka raketer mot civila mål i Israel(?).

Såg på Debatt i Torsdags och man förstår verkligen att hatet mot Israel och judar inte kommer försvinna bara för att Hamas till stor del utplånas i Gaza. Palestinerna som medverkade i programmet kunde inte ens kolla på motparten (Judar/Israeler) då de "dödar mina barn". Dessutom tyckte Palestinerna att det var ok för Hamas att "försvara sig mot Israel" (genom att skicka raketer mot civila mål i Israel), de tyckte även att staten Israel inte skulle få finnas över huvud taget.

Sen alla dessa demonstrationerna som urartar och bli våldsamma, det är ju bra att Palestinerna föregår med gott exempel...

Problemet är, som tidigare talat sagt, religion.
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat