Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 127
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 127
|
Det kan räcka med att en enda person har fått ett mail som denne inte förväntat sig och sedan anmält brevet som spam.
En medlem i en förening råkade av misstag skicka med ett brev från oss i listan över spam vid anmälan till något av svartlidtningsbolagen, vilket resulterade i att Telia stängde av bredbandsanslutningen för föreningen. Detta utan att kontakta föreningen. Detta resulterade i tusentals kronor i konsultarvoden innan gåtans lösning damp ner i brevlådan. Telias kundtjänst kunde inte säga något pga brister i deras interna kundsystem. Vi fick därför en "varning" hos det statliga telebolaget och det räckte alltså med en enda anmälan. Efter att ha begärt och fått ut underlaget till avstängningen, med mottagaren anonymiserad, kunde vi ta fram e-postmeddelandet i serverns logg. Medlemmen kunde ju inte veta att en enkel anmälan kunde ställa till med så stor skada för oskyldiga. Notera att föreningen inte skickar ut mail "på webbegäran" utan endast till registrerade adresser till medlemmar.
Något motsvarande har nog hänt för dig...
|