Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-15, 14:32 #7
bassan bassan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
bassan bassan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Ok, så du har en riktig butik och det du får av portalen är en info/presentationssida där du kan tipsa om olika produkter och adress till butiken etc? Eller är jag ute och cyklar?
Nej du är helt rätt

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Om det nu är så att jag fattat rätt så tycker jag man borde jämföra priset med andra annonsalternativ. Den som ser annonsen/reklamen måste ju ta sig till din butik. Om butiken bara finns t.ex i Stockholm så är många av de besökare du betalar för värdelösa. Om de nu inte blir så intresserade av butiken att de kommer ihåg att besöka den vid sitt nästa stockholmsbesök.
Om det nu är så att du har en butik som i mitt exempel ovan så tycker jag inte du ska betala för besökare utanför ditt geografiska område, t.ex Stockholms län. Och i så fall är väl ett pris på 0,5-1 kr per unik träff per dag ett rimligt pris.
Okej. Ja precis, portalen är relativt lokal så det kommer säkerligen finnas mest "rätt" besökare på ett lokalt perspektiv. Självklart bör geografin för just MIN besökare kollas upp så att den ligger geografiskt rätt.
0,5 - 1kr per unikträff inom "rätt" geografisktområde, per dag tycker du verkar rimligt. Kan du motivera varför du tycker per dag och inte som de andra, per vecka?.
Hur ska de andra besökarna värderas? gratis?

Jätte tacksam för allas åsikter, behöver hjälp att bilda mig en uppfattning inom området. Tack tack!
bassan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat