Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-15, 11:58 #24
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Nu kommer säkert detta att utredas för fullt om vad som egentligen skett och jag vill inte föregå någonting, men drar mig till minnes att en liknande situation hänt mig där ett användarkonto blivit ihopslaget med en annan persons.
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...=30764&hl=&s=wn

I mitt fall var orsaken sannolikt (har inte fått detta klart för mig ännu) en kedja av missöden som föranledde misstaget.
Dels misstänker jag att slutkunden "pga av okunskap" felaktigt fyllde i en e-poständring av en domän och att .se´s personal sedan felaktigt lät dett slå genom hela kontot (som i sin tur var ett företagskonto, med flera innehavares domäner)

Men min erfarenhet är att NÄR .SE blir varse om vad som skett, så brukar de inte ha problem att ganska omgående ställa saker och ting till rätta - men det känns ändå som att dessa förfaranden bör ha några säkerhetsspärrar till, så att det inte ska vara möjligt - som auktoriseringskoder för minsta förändring av domän eller konto..

Det är ju dessutom så att .SE´s automatiska "tvättning" av registreringsuppgifter har tendens att ställa till det - men jag förutsätter att det är ett övergående problem, iom register-registrarmodellen.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat