Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-15, 07:43 #10
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by Gustav@Jan 14 2009, 23:01
Jag har inga egna erfarenheter av den metoden du föreslår Conth, eftersom den räknas som back hat. Men det är ganska enkelt att dra slutsatsen att det går att leda länkkraft från t ex en snappad domän genom att göra en 301 till sin egen, eftersom Google har bannat sidor som gjort så.

Du kommer inte att bli bannad om du gör så här en gång. Inte heller två gånger. Men sätter du det i system så är det mest en tidsfråga innan du åker ut ur index.

Metoden med länk som Viktor föreslår är enligt min mening bättre (och säkrare). Det kan ses som lite utav en gråzone. Men jag tror att Google skulle vara betydligt mer förlåtande i det fallet att de upptäcker vad du håller på med. Oavsett vilket så blir det svårare för Google att upptäcka fula länkar, än fula 301ór. Det är normalt att ha många inlänkar. Men det är inte normalt att ha många 301´or av den typen.
Vi har inga planer på att sätta något i system alls.

Den ursprungliga frågan kommer sig av att vi ser en domän till försäljning på ett av våra viktigaste sökord och funderade över vad denna domän kan vara värd för oss.

En sak är såklart att hindra en konkurrent från att utnyttja domänen, nästa steg var tanken på om vi kan dra nytta av den själva - på ett tillåtet sätt.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat