Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-14, 18:43 #5
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Detta låter mycket märkligt.
Du skriver inte vilken TLD det handlar om, men då du hänvisar till IIS, bör det då vara tal om .se-domäner.
Byte av ägare av .se-domäner kan såvitt jag känner till endast göras idag med manuellt underskrivna dokument, vilket då skulle innebära att någon behövt förfalska din namnteckning för att göra ägarbytet.

För som du beskriver det, så är min erfarenhet att Loopia inte adderar domänen i din kontrollpanel, såvida inte registreringen genomförts
(sen kan själva aktiveringen av domänerna tydligen låsa sig i enskilda fall pga av gammal DNS-data som ligger och skräpar, så att Loopias personal manuellt behöver aktivera domänen åt dig)
Har domänen väl hamnat i ditt konto och det nu är ägarbytt, befarar jag att det engelska bolaget förfalskat och fört över domänen på sig.

MEN, jag har märkt lite guppighet hos Loopia senaste månaden, men betalningspartner som inte anropas, betalning som genomförs utan att domän registreras (kortbetalning för den som undrar), dns.loopia.se som periodvis inte varit nåbar mm mm dvs lite turbulens.
Det känns dock lite osannolikt att detta skulle kunna leda till att ägarbyten genomförs, så jag tippar på att domänen/domänerna på något sätt felaktigt lagts till i ditt konto utan att registrerats hos registret och att det engelska bolaget registrerat domänerna - utan vetskap om dina försök till samma sak.

Nu ska man ju också komma ihåg att det "väl aldrig" registrerats så många .se-domäner som under december månad, i synnerhet då hos Loopia som haft ett mycket kraftigt reducerat slutkundspris.
Så är det "hyfsade" domännamn, så är det ju inte helt otroligt att flera försökt registrera ett och samma domännamn.

..men det hela låter mycket märkligt..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat