Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-13, 07:45 #8
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Jag tror det är en farlig väg att gå, jag vet ett annat exempel där idén helt enkelt inte höll när man synade den i sömmarna. Vad händer om ni under första året går med förlust, menar du att ni fortfarande skänker 25% av vinsten/produkt till välgörande ändamål ?

Jag tycker nästan du ger svaret på frågan själv, eftersom du säger att du vill att det ska låta mer än vad det är, det kan anses vara falsk marknadsföring, speciellt eftersom du blandar äpplen och päron, när du pratar om 25% av vinst per produkt, och 25% av företagets vinst.

Det kräver en väldig öppenhet och transparens, är ni villiga att ha det ? Jag tror inte man ska blanda dessa 2 företeelser, vilket kanske illustreras av att det finns väldigt få exempel på där det görs, och ännu färre där det görs framgångsrikt.

Jag tror dom flesta resonerar som jag (i just det här enda fallet vill man köpa en produkt så köper man en produkt, till så bra pris/kvalité som möjligt, vill jag ge bort pengar till välgörande ändamål så ger jag bort pengar till välgörande ändamål, till en organisation jag litar på, varför skulle jag överlåta den kontrollen till Er ? Det blir ju bara ytterligare ett led där pengarna försvinner eller späds ut.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat