Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-12, 22:37 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Betala den delen av fakturan som utgör den första månaden. Sedan bestrider du resterande del av fakturan med hänvisning till er mailkonversation. Ta en kopia på fakturan, skriv ut mailkonversationen och skickade allt tillsammans med en motivering om varför du bestrider fakturan. Glöm inte att skicka in bestridan per rekommenderad brev, så att du får en mottagarkvittens.

Det finns ingen anledning för dig att tjaffsa med en dyslexisk och dement säljare.

Edit: Kontrollera så att du inte har skrivit på något avtal som annullerar det som ni hade överenskommit via e-mail bara.

Överlag så har de flesta stora företagen som säljer annonsplatser sanslöst dåliga avtal ur köparens perspektiv (t ex Google, Kelkoo, Yahoo, Eniro, mm). Jag brukar alltid bråka tills jag får en bilaga till avtalet som bekräftar sådant som jag träffat överenskommelser om med säljaren via mail eller telefon. Vägrar de ändra i avtalet eller skriva en bilaga, så ändrar jag helt enkelt själv i avtalet innan jag skickar in det. För att göra det så krävs inget annat verktyg än en kulspetspenna. Mina ändringar (orena accepter) har räddat mig många gånger.

Man ska aldrig nöja sig med en säljares ord. En säljares ord är inte luft värt.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat