Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-12, 04:41 #7
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Originally posted by xsajt@Jan 11 2009, 14:54
Hade tänkt fråga om lite råd från er kunniga här på forumet. Det är så att jag driver canvasframkallning.se och har märkt att jag har väldigt många avhopp av besökare när de ser kundvagnen. Avvisningsfrekvensen ligger på 75% och "utgångsfrekvensen" ligger på 19%. Det är alltså inte många procent som går vidare från kundvagnen och gör en beställning.

Vad jag vet så har jag inga överraskningar för kunden i form av hög frakt eller liknande, den är nämligen alltid fri. Eftersom jag kanske har blivit blind för min egen sida så kanske ni kan se saker som ni uppfattar som problem i kundvagnen.

Är medveten om att kunden kommer direkt till kundvagnen när man har lagt till en vara, vilket kan förklara en hög avvisningsfrekvens eftersom kunden kanske vill köpa mer. Däremot är de flesta ordrar endast på en vara så jag tycker inte det borde ställa till det så mycket.

Gå gärna in på canvasframkallning.se för att se om ni kan hjälpa mig!

Ha de fint!
mvh Tim
Avslutsfrekvensen hos en normal webbshop på t.ex prisjakt ligger idag på mellan 0.5% till 5% i vissa fall ännu högre uppåt 10 procent.
Brukar säga att en bra avslut hos en större butik är runt 1.5%.

Avslutsfrekvensen styrs av 2 saker.

* hur relevant besökaren är
* enkelheten i köpprocessen
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat