Citat:
Originally posted by FredrikMH@Jan 9 2009, 17:16
Den som sitter på britney-spears.com kan ge mig den nu, för jag ser anorlunda på bindesträck i domänen Detta är givetvis inte negativt ur seo-perspektiv.
Jag kanske bör göra mig tydligare. Om du ska göra en ny facebook så kanske inte du ska låta någon annan sitta på domännamnet utan bindtesträck. Om du räknar med mycket återkommande besökare så bör du äga båda...
|
Det du menar är alltså att återkommande besökare (som skriver in adressen själv) ofta missar bindestrecket och att man därför bör äga den stecklösa domänen också? I så fall håller jag med
Britney-spears.com skiljer sig ju från rese-guide.se på så sätt att reseguide är ett sammansatt ord som inte ska särskrivas eller innehålla bindestreck. Britney-spears.com är en domän som innehåller ett förnamn och efternamn vilka separeras med mellanslag, och där tycker jag bindestrecket symboliserar mellanslaget. Hoppas jag gjort mig förstådd....
Med ett riktigt seriöst projekt skulle jag nog se till att äga alla dessa:
domännamn.se
domän-namn.se
domännamn.com
domän-namn.com
domännamn.nu
domän-namn.nu
Och använda den strecklösa .se-domänen som huvuddomän om sidan var svensk eller stecklös .com om den var engelsk/internationell.