Citat:
Originally posted by fenrik@Jan 9 2009, 10:35
Intressant diskussion. Tänkte delge hur jag själv gör och resonerar kring betalningsmöjligheter.
1 år gammal webbutik, från dag 1 använt Kreditor och DIBS av den enkla anledningen att jag inte vill sköta det själv. (jag vet, kostar mer men jag slipper lägga tid på kontroller etc)
Jag erbjuder inte postförskott (jag vet, förlorar antal order på det men jag vill inte få outhämtade paket, fraktförluster etc)
Jag erbjuder kortbetalning, faktura (kontroll sker online) och förskottsfaktura. Förskottsfaktura erbjuder jag via Kreditor.
Förskottsfaktura erbjuder jag endast för att vissa kunder/bedragare inte har möjlighet till att få en kredit eller ett betalkort och dessa vill jag erbjuda försäljning till iaf. Försöker man betala med kort eller faktura och blir nekad så erbjuds då alternativet förskottsfaktura och jag får betalt innan jag skickar varan. Allting sker per automatik så kort och gott behöver jag bara agera när jag får en order, precis som det ska vara. För jag vet innan att ordern är Ok (ska vara så).
|
Ja det låter smidigt! Nu har vi funnits i 1 år så det känns rätt att gå över till en sådan här lösning... I längden blir det nog ändå billigare!