Citat:
Originally posted by Richie72@Jan 7 2009, 15:47
Citat:
Sen på andra saker är mönstret som ordern har. Man kan ju för visso inte säga att de med betalningsanmärkningar är bedragere men i början skickade vi mer oförsiktigt och det har varit problem med de ordrarna då betalningasnmärkningar legat till grund. Nu sköet vi faktureringen själva så vi får ju också hålla på med påminnelser m.m. Kollar man då vad som gör att det märks att det blir problem med ordern är just hur den ser ut, antalet produkter m.m.
|
Har gjort precis samma sak själv, varit oförsiktig i början och skickat till allt och alla. Min erfarenhet är att de som har betalningsanmärkningar betalar inte. Jag tycker också att man kan se en order och vara ganska säker på att det är någon som inte tänker betala. Svårt att förtydliga vad det är men det finns liksom ingen konsekvens i det man beställer, och oftast ganska många prylar.
Vi sköter all fakturering själva just nu men vi är ett mindre företag. Kreditkontroll genom business check som funkar bra (fast vi har inte provat något anna).
|
Ja men visst är ordrarna lite luriga. Som igår... 1 stycke tv, 1 lampa och 4 stycken små ljuslyktor. Bara de 4 ljuslyktorna gör att ordern känns konstig
Kul att någon förstår vad jag menar i alla fall. Vad kostar kontrollen hos Buisness Check? Någon kopia till kund?