Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-06, 10:47 #14
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by Daniel29@Aug 29 2007, 13:50
Jag har en fråga som jag behöver få svar på.
Jag beställde 5 bläckpatroner från företaget inkclub.
Jag fick 10% rabatt genom att använda en speciell länk. Jag hade även en rabattkod som gav mig fotopapper på köpet.

Beloppet som stod på deras hemsida var 598:- och det stod även i ordererkännandet jag fick på mail.
När jag sedan kikade på vad de dragit från mitt kreditkort så blev jag förvånad över att de hade dragit 664:-
Detta utan att kontakta mig. Så jag mailade dem och frågade varför de gjort så. Anledningen var att man inte kunde kombinera dessa erbjudanden(10% och fotopapper på köpet).
Får företag göra så? Jag har inte ens ett kvitto som visar det högre beloppet.
Jag har fått erbjudande att skicka tillbaka patornerna och få pengarna tillbaka.
Det är inget problem att göra eftersom jag inte öppnat patornerna ännu.
Dock så vill jag ha en frankerad kartong skickad till mig? Är det för mycket begärt tycker ni?
Det här är ett typiskat fall av avtalsbrott från Incclubs sida.

Du har ett avtal med en tydligt specificerad leverans till kostnaden 598 SEK. Du har dessutom en orderbekräftelse på det.

Att du över huvud taget debiteras ett högre belopp är totalt förkastligt. Gör en reklamation till banken på mellanskillnaden. Det är IncClub som ensidigt ändrat avtalsvillkoren i efterhand, vilket man inte får göra enligt lag, alla parter måste vara överens för att ändra ett ingånget avtal.

Du har INGEN som helst skyldighet att återsända de levererade bläckpatronerna, du har betalt för dem.

Att IncClub anser att du inte kan kombinera olika erbjudanden, är ju i så fall upp till dem. Om de är uppenbart orimligt resultat av ett sstemfel så kan man inte begära att leverantören ska stå fast vid ett sånt erbjudande, men i detta fall verkar ju priset helt rimligt och erbjudandet likaså trots att de "räknat fel" i sitt system.

Det äventyrar ju inte direkt deras existens av detta "fel" utan de får helt enkelt bita i det sura äpplet och rätta sitt system själva på egen bekostnad.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat