Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-06, 00:29 #7
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by since73@Jan 6 2009, 00:03

Vad är det för fel på att hela sidan är en bild? Går väl jättebra
Visst, rent presentationsmässigt så fungerar det i praktiken till viss del. Du missar dock hela poängen med att låta sökmotorer indexera sidan på ett vettigt sätt och därmed erhålla trafik via dessa. Det enda en sådan idag kommer att hitta är i princip texten "Tryck här", lite meta-texter och en drösa reklamlänkar.
Min åsikt är med andra ord att du helt klart bör producera en mer "ordinär" webbsida uppbyggd enligt klassisk mall, med rubriker, brödtexter etc.

Om vi lämnar tekniken bakom utseendet och fokuserar på nämnda istället måste jag tyvärr hålla med tidigare talare om att det inte ser allt för bra ut. Jag får intrycket att någon som precis lärt sig lite "fräna" effekter i Photoshop har fått gå loss och sedan klistrat ihop (tyvärr illa) valda delar av detta till något klipp-och-klistra-kollage.

Vid en första anblick är det väldigt svårt för ögonen att veta var de skall fokusera, för ni har inte tydligt markerat vad det är ni vill få fram (vilket inte bäst görs med en ännu "fräsigare" Photoshopeffektsram).
En sida som den här borde inte behöva bli så rörig som den idag är, tänk enkelt och försök skala ner till en mer stilren approach där det viktigaste elementen (vilket torde vara att presentera er nedladdningsbara toolbar för webbradio) får möjligheten att framhävas naturligt. Med andra ord inte behöver kriga om uppmärksamheten med en massa blinkande banners och Photoshopeffekter.
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat