Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Jan 6 2009, 00:00
..men även jag har vid flera tillfällen kliat mig i huvudet och funderat på hur de tänkt och resonerat i olika lägen, men å andra sidan så sitter jag inte med all information och kan precis som du bara spekulera - som väl du är förespråkare för, så ligger det ju inte direkt i Nunames intresse att undanhålla eftertraktade domäner från registrering, utan det finns (enligt min övertygelse) orsaker som inte når dig och mig bakom varje "revoked" domän.
|
De är affärsmän. Eller i alla fall Bill. Per vet jag inte så mycket om. Bill vill tjäna pengar och försöker göra det på alla sätt han kan. Han pressar olika gränser. Ser hur långt han kan dra priser och tjänster. Hade han lanserat .nu idag hade listan över reserverade domäner varit längre än inför .me-lanseringen. Och därefter hade han försökt auktionera ut varenda nyckelord till mycket höga belopp. Och initialt lagt sig på mycket högre årsavgifter likt .tv som väl skulle ha hundratusentals dollar för korta domäner när de lanserades.
Du och jag hade säkerligen gjort liknande om vi haft vår egen halvattraktiva toppdomän. Finns säkerligen båtar som ska målas om, hus som ska byggas ut, älskarinnor som ska ha underhåll, Ferraris som ska köpas och ungar som ska igenom college, hästar som ska ha mat, ICANN-direktörer som ska smörjas och annat som tynger stackars Bill.