Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Jan 5 2009, 12:20
Jag funderar även (försöker plocka fram fragment från bakhuvudet) men var det inte så att Torbjörn A en gång i tiden lyckades med att registrera domänen "www" under .se - men att .SE efter en tid tog tillbaka den.
|
Vad du lägger ned tid och kraft på att hitta argument som berättigar Nunames agerande...
Det är också viktigt om man följt reglerna eller ej, vilket jag har gjort. Det fanns inte och finns fortfarande inget i Nunames dokumentation som säger att min domän inte fick registreras, däremot en massa andra domännamn som de reserverat. Nunames har också hela tiden uppmuntrat mig att förnya min registrering.
På den tiden det gick att registrera enbokstavs com, net och org, var det några som gjorde så. Dessa domäner har de fått behålla, de bröt inte mot några regler och de har skött sig och betalat avgifter och så. Jag tycker det är självklart de ska få behålla dessa domäner även om reglerna _nu_ inte tillåter enbokstavs. Jag tycker även det är självklart att de som lyckades registrera com.com, se.com, usa.com etc ska få behålla dessa domäner även om domäner av denna typ normalt sett kanske blockeras hos andra.
Men det fanns också ett antal trixare som lyckades registrera nya enbokstavsdomäner under .com genom att inleda med ett (hårt?) mellanslag i registreringsformuläret, vilket gjorde att systemet tyckte att domänen var längre än en bokstav, men som senare sorterades bort och själva registreringen gjordes med ett tecken. Detta bedömdes som trixande i strid mot reglerna och de blev av med sina domäner, vilket jag tycker är helt rätt.