Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-02, 08:04 #7
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av WizKid
Var det fysiska filmer som beställdes som skulle skickas till någon adress?
När jag jobbade på Webhallen hade vi ibland problem med att folk beställde med stula kreditkort. Kommer även ihåg en gång när polisen ville att vi skulle skicka ett tomt paket så de kunde plocka killen när han väl hämtade ut det. Dagen efter ringde polisen att de plockat upp killen.
Naj, det var inte fysiska filmer. Butiken sålde filmer för nedladdning och hade nyss börjat erbjuda fakturabetalning för detta (perfekt för bedragaren alltså).
Spännande lösning att skicka ett tomt paket =)

Citat:
Ursprungligen postat av wjj
När jag drev e-handel för fem år sen hände det en gång. Försumbart med andra ord. Däremot är systemet lite konstigt:
När någon beställde grejjer av oss ville polisen att den drabbade skulle polsinamäla. Detta leder ju tyvärr till att denne får göra allt jobb med polisen. Jag anser att ansvaret ska ligga på e-handlaren (mig i det fallet).
I början när jag hade butiken återringde jag för jag trodde det skulle vara mer bedrägeriförsök än det var.
Att jag ringde upp ledde faktiskt till en del merförsäljning.
Jag tycker också ansvaret ska ligga på butiken. Är det inte upp till försäljaren att bevisa att köpet verkligen gjorts?

Kul att du lyckades tjäna extra på uppringningen! Om det krävs ett fungerande telefonnummer för att handla mot faktura skulle nog en del bedragare dra sig för att göra det.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat