Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-31, 13:20 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by x1/9@Dec 31 2008, 12:34
Öppnade konto på SWE och tog ett litet investeringslån samtidigt ochh det var en hel del frågor (dessa hade samtliga svar i affärsplanen) men när bankmanen fyllde i sina papper så var han inte så noga utan han generaliserade grovt (någon typ av kontroll för pengatvätt var det kommer inte ihåg vad just nu).
Det är ett litet kontor jag gick till och det kanske har sina fördelar men jag har bara stöt på nackdelar.
Lågt kunnande om företagande upplever jag och har åkt på endel avgifter trotts att det skulle vara avgiftfritt första året. Har fått endel av dessa avgifter rätade men inte alla.
Funderar på att byta bank. Jag tror dock att det inte är SWEs fel utan okunnig personal jag råkat ut för. Det finns bara en person på mitt kontpr som har hand om företagande.
Enligt min erfarenhet så har Nordea och Swedbank normalt lägre kompetens om företagande än exempelvis Handelsbanken som verkar vara den mest kunniga om företag. Själv har jag SEB, Handelsbanken och Skandiabanken (De har Sparkonto för företag faktiskt annars endast för privatpersoner).

Har tidigare haft Nordea och Swedbank men har avslutat allt där främst pga dålig kunskap hos personalen, men det var mer än 10 år sedan, så de kan ju ha ändrat sig sen dess.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat