Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-31, 11:55 #8
wjj wjj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
wjj wjj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Glöm inte att du är kunden. Är banken för besvärlig byt!
Jag blev ifrågasatt på en bank varför jag ville öppna bankfack.
Troligen inte bankens policy utan snarare en dålig dag hos den personen kanske.

Ibland kan det vara värt att pruta, bankerna är inte så krångliga som man tror, men gå till ett litet kontor och gör det mer personligt. Ta gärna med ett vetelängd till kaffet.

På nya firman vi startade i år gick vi till en av "storbankerna" och gjorde en deal:
Vi fick första året gratis med fria kort till personalen ett år på en av Bankerna och en halv procentenhet högre på kontot där Aktiekapitalet sitter. Dessutom "lovade" vi att sälja in banken till personalen och ta med information om pensionssparande. Att vi är tre som jobbar på företaget är en annan femma.
Men den här goda viljan från banken gjorde att jag seriöst funderade på att byta min privata bank.

När jag hade enskild firma och en annan av Storbankerna förr så bad jag dem slopa årsavgifterna mot att jag hade en månatligt pemsionssparande, och det kanske man ändå vill ha så det är ju ingen negativ post direkt.

Bankerna är en av de branscher där många tyvärr nästan står med mössan i hand för att bli kund. Bankerna har dessvärre en stor del i detta. Jag har en bekant med invandrarbakgrund som ofta blir ifågasatt när han sätter in kontanter (jag känner till pengatvättlagen och vet att de skall fråga...) på runt 10 000varje månad. Jag gjorde likadant fast i sex månader då jag lånade ut pengar och fick dem kontant. Inte blev jag ifrågasatt inte, och då gick jag till samma bank i sex månader...
wjj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat