Citat:
Originally posted by ToBad@Dec 30 2008, 12:45
Jag tror att man måste ha ett brinnande intresse för att tjäna pengar så kommer säkert resten på köpet. Man ska ju inte gifta sig med prylarna bara sälja. Kan nog bli lätt att snöa in sig i sina saker om man är för het på gröten. Råkar man gilla saker som ingen annan gillar så kan det ju bli lite problem om man sitter på ett lager av osäljbara prylar.
|
Det ligger något i det du säger. Men jag tror att om man startar något ska man starta med ett intresse i bagaget. Om man inte kommer på en superunik produkt som inte finns på marknaden. Men det du nämner finns det ju butiker inom.. Bara att kolla på en själv, jag köper hellre en produkt hos ett företag där jag känner att de kan sin sak, än hos någon annan, även om priset är billigare hos den okunnige. Visst, en nätbutik kan ju mörka ens okunskap riktigt bra..
Kollar man på att lyckas i lågkonjunktur är det nog produkter som är tråkiga du ska sälja, skrivarpatroner, tamponger, toapapper (tog bara saker ur luften) och sådant som måste finnas men är tråkigt att handla i vanliga butiken.
Där har du mina tankar