Citat:
Originally posted by danielos@Dec 20 2008, 00:42
Jag tror samma problem råder för taxi ibland som för internet. Om du står mitt i natten och fryser och letar efter en taxi så tittar du inte efter om det är ett certifierat taxi företag det handlar om, utan du tar första bästa eftersom du fryser och vill hem. På samma sätt fungerar ofta internet, du hakar på första bästa sida som verkar bra och lovande.
|
Bero på vem du är. Jag tro nog många väljer certad taxi, särskilt tjejer. Risken att få men för livet att välja fel taxi över hägnade, även om målgruppen yngre män gärna ta större risker.
Jag väljer alltid taxi Stockholm , dels för att jag kommer ihåg telefonnumret, sedan vet jag att deras bilar tar kort. Att den som kör sedan knappt hittar i Stockholm och körkortet är ett biblioteks kort från Bagdad som har omvandlas till Svensk körkort av en naiv tjänsteman på vägverket, är en annan sak, den dagen man hade trafik undervisning i hemlandet så var kamelerna utlånade för sex undervisning, därav följer man inte trafik reglerna så noga, men det är en annan femma. :P ( London är ett föredöme för kraven på en taxi chaffis. ) ( Tolka nu detta som ett skämt, taxi chaffisar kör uselt, det är generellt över yrkeskåren. )
Men kan instämma i allas skeptisk att certa webbplatsen, särskilt när det simmar runt så mycket skit i vattnet, det finns så många bluff företag som har detta som affärsidé , redan....
Att göra i ordning en symbol som innehåller ordet trygg och statsvapnet, så har man något som ser ut som ett myndighetsmärket, är inte så där jättesvårt. Sedan är bara hyra ut märket till e butiker.
Sedan kan Kameraexperten & co ha ännu en symbol för att lura kunder med.. Man behöver inte ha nya symboler eller nya cert, det finns färdiga ratening modeller från D&B, Creditsafe, UC osv. Fungera på företag i real life och fungera fint på internet.