Ämne: Pricerunner
Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-23, 20:04 #3
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by robertsson@Oct 22 2004, 10:31
Jag jobbade i en datorbutik som "annonserade" på pricerunner när det var relativt nystartat. Upplägget då var att man fick ligga med i prisjämförelsen gratis. Om man ville ha logo, direktlänk samt "mervärde" kostade detta 5000 spänn/mån som intruduktionserbjudande. Vi körde på detta i några månader och låg med på ca 200 produkter. Visst gav det besökare men man var tvungen ligga långt upp. Låg man långt ner eller stor prisskillnad mot bästa pris kom det stort sett ingen. Och ville man ligga långt upp var man tvungen pressa marginalen ordentligt. Senare ville pricerunner gå över till klick-upplägg men vi vägrade så vi fick testa 5000kr/mån ett tag till. Som sagt gav det besök men mest på sånt man inte tjänade pengar på.

Jag jobbar inte kvar på företaget men vet att dom kör på kelko sen i sommras och att det skapar mycket mer trafik. Väldigt konstigt tycker jag för kelko är så dj*vla värdelös site tycker jag och jag har aldrig fattat upplägget eller hittat den produkt jag söker.
Jag ligger också på kelkoo, kan säga att det inte är värt att betala per klick som jag gör idag där. Ska vid månadskiftet ta bort mig därifrån!

Kanske är värt om du har högmarginal...vilket jag tvivlar på, om du är med på kelkoo d.v.s. :]
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat