Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-27, 16:32 #45
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Det är väl ändå också upp till kunden att hålla reda på om en tjänst ska betalas.
Fakturor är ju egentligen påminnelser i sig.. uteblir dessa så får man kontakta företaget där man avtalat en tjänst.
Det är abslut INTE kundens ansvar att hålla koll på att en leverantör fakturerar korrekt, det är varje leverantörs ansvar, inte kundens.

Fakturor är inga "påminnelser i sig" de är ett juridiskt dokument som ska följa det avtal parterna har ingått. Om det finns avvikelser från avtalet så har kunden normalt rätt att begära rättelse.

Sen händer tekniska missöden sm att email hamnar i spamhögen, det har hänt mig många gånger, då jag har ett mycket strängt spamskydd påslaget. Får normalt många spam varje dag, detta trots att min ISPs spamskydd sytoppar minst 600 spam varje dag.

Själv använder jag både Sajthotellet och Binero och har inte haft problem med faktureringen, men det är en helt annan historia.
Visst är det så, men det är ju också så att om man har avtalat med någon (t.ex. en hyresvärd) att hyran skall betalas ett visst datum varje månad så ska ju den betalas i tid oavsett om du fått en avi eller ej...
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat