Citat:
Originally posted by Norman@Dec 12 2008, 15:53
Det är väl ändå också upp till kunden att hålla reda på om en tjänst ska betalas.
Fakturor är ju egentligen påminnelser i sig.. uteblir dessa så får man kontakta företaget där man avtalat en tjänst.
|
Det är abslut INTE kundens ansvar att hålla koll på att en leverantör fakturerar korrekt, det är varje leverantörs ansvar, inte kundens.
Fakturor är inga "påminnelser i sig" de är ett juridiskt dokument som ska följa det avtal parterna har ingått. Om det finns avvikelser från avtalet så har kunden normalt rätt att begära rättelse.
Sen händer tekniska missöden sm att email hamnar i spamhögen, det har hänt mig många gånger, då jag har ett mycket strängt spamskydd påslaget. Får normalt många spam varje dag, detta trots att min ISPs spamskydd sytoppar minst 600 spam varje dag.
Själv använder jag både Sajthotellet och Binero och har inte haft problem med faktureringen, men det är en helt annan historia.