Ämne: SEO
Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-23, 11:51 #6
Nicke Nicke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10
Nicke Nicke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10
Jag skrev ju det ovan, förutom det vanliga med inkommande länkar (PR) så är den interna länkingen och navigeringen också viktig.

T.ex.

I mitt fall handlar sidan om Phuket, och har jag info om dykning så länkar jag som "Phuket diving" och inte bara "diving". På alla sidor länkar jag tillbaka till huvudsidan för den term som ger mig mest pengar, dvs. "phuket hotels thailand". Det gör en avsevärd skillnad från att bara ha en "home" etc. Anchor text är minst lika viktig i den interna länkningen som i inkommande länkar.

Jag tjänar pengar på hotell bokningar, Google Adsense och privata annonser. Mest på de två förstnämnda.

Phuket hotels är ganska konkurrentutsatt med 1,2 miljoner resultat. Enbart ordet Phuket ger runt 3 miljoner resultat i Google men "Phuket hotels" är mycket mer optimerat och svårare att hävda sig för.

Om ni kör dynamiska program som t.ex. forum så se till att alltid ha bra title, kanske ge olika title beroende på sub-forumens inriktningar. Kör ni ett directory så se till att ha directoryts underkategori i title och inte bara namnet på directoryt etc.

En massa småsaker som gör att man får mer trafik. Mitt forum drar in en hemskt massa trafik till min website. Så ett forum som inte sökmotorer kan indexera är således ganska ointressant för mig.

Så viktiga saker är:
- Inkommande länkar med viktiga sökord i anchor text
- Title (Speciellt i dynamiska program som ofta genererar samma title)
- Den interna länkningen/strukturen

on page optimering som h1, bold text, keyword density är bra men inte alls lika viktigt.

Det var några av mina tips.
Nicke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat