Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-24, 06:55 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by FredrikMH@Dec 24 2008, 03:11

Så Google skulle alltså hantera det olika om det är en sökfras som man enkelt kan tjäna pengar på jämfört med annars? Jag känner inte till någon särbehandling, trodde bara det var mer konkurrens om de sökfraserna - men "sandbox" känner jag till.

Google bombs undviker man genom att använda olika ankartexter så det är väl egentligen inget problem så länge man inte bygger länkar felatkigt.
Ja. Vissa sökord är mer benägna att trigga Googles olika spamfilter.

Googles filter kan jämföras med ett spamfilter för en helt vanlig e-postklient. Du ställer normalt in toleransnivån utefter hur mycket spam du får. Har du en e-postadress där du aldrig får spam, så använder du förmodligen inget spamfilter överhuvudtaget (det riskerar då endast att äta upp riktiga mail). Google fungerar på ungefär samma sätt. Sökord som ofta spammas är Google mer misstänksam emot och filtren är därför betydligt mer aggressiva.

Jag skulle gissa på att det även sker en mer utförlig manuell granskning av serpsen för vissa sökord. Det är inte heller särskilt konstigt. Alla sökord är inte lika utsatta för spam, så det faller ganska naturligt att de inte hanteras på samma sätt.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat