Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
|
Problemet är mail fakturering, du har ingen garanti för att mail verkligen har kommit fram.
Visst det har du inte alltid med posten om du då inte kör rekomenderat, men brev kommer fram betydligt mer än mail.
Jag har kunder som har mail fakturering, dock om dom kör hotmail så får dom räkna med att mail kommer att komma bort.
Men är jävligt dumt att även endast skicka påminnelse över mail och sedan stänga ner kontot om dom inte får betalt, då dom inte ens kan garantera att felet inte ens ligger hos dom att mail kom fram eller inte.
Och det är jävligt svårt betala något om man inte har någon faktura/OCR att betala för.
Är inte alltid lätt att komma ihåg vilka fakturor man ska få, inte om man kanske körs kvartalsvis eller årsvis då har man inte det i huvudet vilka fakturor som bör komma.
Även som privatperson kan man ha en stor hög fakturor, som företag vill man inte ens veta hur stor hög det blir varje år.
Helt omöjligt hålla koll på vilka fakturor som förväntas komma varje månad, man vet normalt endast när dom största fakturor förväntas att komma och då handlar det mer än några tusen.
Sedan kan man undra hur panik och viktigt det är att stänga ner konton, är betydligt bättre än att en seriös inte blir avstängd än att kunder som inte vill vara kvar råkar få någon/några månader extra "gratis" tid.
|