Jag har aldrig använt Tradedoubler (ok, jag har naturligtvis prova att visa någon banner från dem) man jag har i alla fall en åsikt
Lätt, jag skulle köra med Tradedoubler (TD), speciellt om alternativet är att bygga ett eget affiliate-systerm. TD har ett väl utprovat system för att hantera "fuskare", och sköter alla jobbiga mail om att det inte fungerar som de vill (typ: "Det händer inget när jag klickar, vad gör jag för fel?", "När får jag betalt?", "Va, har ni dragit skatt?, osv.) Om du nu har problmen med Javascript-fel på webbsidan (se annan tråd), så är det ingenting jämfört med de problem ett affiliate-program kan ställa till med (tror jag!).
Jag skulle välja mellan inget affiliate program alls, eller TD! Men, som sagt, jag har noll erfarenhet av detta, även om jag är rätt haj på programmering och hur ett affiliate-system byggs. Det finns troligen andra alternativ än TD, men de funkar nog inte så bra om du vill ha svenska besökare.
Dock, om jag vore du skulle jag satsa på sökmotorer! Det är nog lättare att få 1000 besökare per dag via Google ("gratis", per klick) än att få kvalitetsbesökare via ett affiliate-program...