Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-23, 15:14 #5
inrega.se inrega.se är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
inrega.se inrega.se är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by inrega.se@Dec 23 2008, 13:52
Efter samtal med mobiloperatören har jag kommit fram till att jag övertar abonnemanget privat istället. Minst krångel att bara överlåta det till mig privat hos dom.

Vad gäller skrivaren och externa hårddisken det rör sig om, så satte jag upp dessa som maskiner och inventarier, alltså tillgångar som skrivs av på tre år. Hur gör jag lättast för att få ut dessa ur bolaget till mig som privatperson?

Jag har som sagt en skuld i bolaget till mig själv som privatperson, som jag också behöver lösa.

Spelar ingen roll vad som är bäst ur skattesynpunkt, bara det blir gjort utan att skatteverket kan gnälla sen.

Jag är helt novis på detta så om någon kunde förklara ganska noga vad jag behöver göra vore jag tacksam. Har tänkt avregistrera FA-skatten innan årsskiftet.
Okej, har kikat runt lite på blocket och andra siter för att hitta vad sakerna kan vara värda, men hittade inte en enda begagnad skrivare som är av samma modell som min. Så sak samma, jag tar ut dem till det bokförda värdet.

Kan jag alltså ställa en faktura på mig som privatperson, med summan av inköpsvärdet som jag har i maskiner och inventerier, och kreditera det kontot och debetera egna insättningar? Momsen betalar väl jag som privatperson och då hamnar den på utgående.

Alltså,

faktura till mig själv

2018 Debet xxxx kr
1200 Kredit xxxx kr
2611 Kredit xxxx kr

Är jag ute och cyklar?
inrega.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat