Citat:
Originally posted by AnOnYmUs@Dec 22 2008, 00:17
Peter: Det är väl ingen hemlighet att du gillar nu-domäner och gärna förespråkar dom (enligt mitt egna tycke du då verkligen anstränger dig för listor och annan histora om .nu).
Sen har du väl investerat en hel del i nu-domäner med, eller ska jag misstolkat den här tråden helt fel?
http://www.namepros.com/420839-nu-domain-s...l?highlight=.nu
Det var väl lite mer än 5 domäner må jag säga, om dom nu var dina, eller om det var en lista med oregistrerade (jag orkade inte kolla upp dom, så jag kan ha fel).
|
AnOnYmUs - Listan du pekar på är inte fullständig om du ska outta mig som "stor investerare", (då den endast tar upp en del av de engelskstaviga domänerna) Men om du orkar gå tillbaka några inlägg i den här tråden, så får du en bättre länk till portföljen eller läsa i min sidfot - sök sedan bara på ".nu" så får du en bättre bild..i den mån det intresserar dig.
Sen om några dagar kan du göra samma sak med .se eller annan önskad TLD
Men jag känner till flera på detta forum som betalt mer för en och två domäner, än jag investerat totalt - så "stor investerare" torde vara en definition, skulle jag säga..eller menar du kanske till antalet mätt - så kommer mitt innehav nånstans på plats #12-15 (av de jag känner till)
Men det är sant att jag investerar såväl tid som energi och pengar i .nu - och jag gör det likaså av en anledning - jag gör ingen hemlighet av att jag tror på .nu..
Däremot anser jag själv att jag mycket sällan talar om mina domäner på WN vare sig .nu, .se eller andra tlder..
Likaså så har jag som du nämner i över ett år listat nysläppta .nu-domäner. Inte heller det är väl någon hemlighet för de flesta.
Men
hur menar du att något av det är relevant eller skulle förändra något jag skrivit om jag hade 1 stycken eller 3 000 .nu-domäner?
Onkelborg menar att man inte ska registrera .nu för att dom är fula och Pitbull tycker inte att man ska betrakta dessa domäner som något annat än den ccTLD den är för knappt 2K invånare (jo
förutom de han själv valt att "strategiskt registrera" med hänvisning till att han inte använder dem:
[bulldog.nu], [bulldogg.nu], [apbt.nu], [åke.nu] och [schäfer.nu]
I mina ögon så gillar han hundraser - registrerat en hudras med tillhörande typo, en förkortning på "American PitBullTerrier", en IDN-variant av ett personnamn och en hundras med IDN-tecken.
Det är enligt mig helt i sin ordning - Man att då i samma inlägg framföra en dumdryg attityd om att man strör pengar på "sluga affärsmän"som tjänar pengar och att man "bör" betrakta .nu-TLDn som den ccTLD för Niue den är...
Jag tycker att det bara är löjlig dubbelmoral!
Varför då inte varna för IIS? Det torde väl vara en smal sak att se att dom fn sitter på ca 110-115 miljoner i sin kista (2007 var det över 100 miljoner, med knappt ett tillskott på 10 för 2007
http://www.iis.se/docs/hela_arsredovisningen.pdf )
Och vad gäller .se-TLDn så handlar det bara om att en "slug affärsman" ansökte och blev tilldelad .se-TLDn, som han i sin tur passat vidare.
Det som tror eller får för sig att IIS/.SE har något med Sverige som i "Svenska staten" att göra kan ju ha behov av att tänka om..
Men det är absolut inte unikt på något sätt - VARJE ccTLD (utom .fi har jag för mig) är driftade i vinstdrivande syfte..