Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-22, 14:07 #2
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2003
Som jag ser det, så är det största problemet med OScommerce antalet steg som krävs för att slutföra en beställning. Att köpa något i en omodifierad oscommerce-butik känns som ett maratonlopp - processen tar aldrig slut. Beställningsprocessen går att förenkla men det är inte helt smärtfritt. Att anpassa layouten tar även det ganska lång tid. Mycket av layouten finns inne i koden så man måste ofta leta bland PHP-filerna för att ändra på vissa saker. Det finns en del modifkationer (simple template system, bland annat) som gör det hela lite lättare men jag tycker personligen att det skulle ha kunnat lösas på ett bättre sätt (det följer alltså inte med ett färdigt template-system utan det får man lägga till själv). Det är inte alltför svårt att sökmotoroptimera oscommerce, vilket är ett plus.

Om jag skulle sätta upp en webbshop skulle jag ta en ordentlig titt på alternativa lösningar. Oscommerce må vara populärt men jag tycker personligen inte att systemet är särskilt smidigt, varken för ägaren eller för kunden.
MattiKolu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat