Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-21, 20:47 #34
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
-Det är ett spekulativt yttrande/antagande, därav frågetecknet i slutet av meningen.
Som jag uppfattade som en insinuering att jag skulle förespråka .nu av egenintresse (har för mig att jag läste det någonstans..)
Citat:
-Läs gTLD och ccTLD så förstår du.
Ok, så då är Afilias bara hälften så hemska (eftersom det bara är ccTLDerna som andra än det lokala folket inte "bör" administrera) men fortfarande 8 gånger så hemska som Nunames eftersom de administrerar 9 st ccTLDer ( plus en sTLD också som jag inte vet hur du ställer dig till !?)
Citat:
-Och orsaken till detta är?
- Att .nu-domäner idag har (till den brist på marknadsföringsinsats som gjorts) har en oförtjänt god renommé bland svenska internetanvändare.
- Att .nu är det första alternativet till .se och har betydligt fler "bra" lediga domäner för en verksamhet.
- Att många .se-innehavare väljer att registrera flera tlder-varianter av sitt domännamn för att peka dessa domäner till deras huvudsida.
Citat:
-Bill Semitech är knappast ensam på tallriken som föder dem, även om han juridiskt är den som innehar avtalet (som har varit uppe till diskussion tidigare).
Jag fattar inte vad du menar! Bill innehar kontraktet, att han i sin tur anslällt personal skapar väl knappast det du skriver:
Citat:
..några smarta affärsmän som har förhandlat till sig rätten att representera och försälja .nu-adresser
Men sen blir segregeringen total i din syn att se på dina och andras registreringar;
Citat:
-Jag har aldrig förnekat något innehav av .nu-domäner. De .nu som jag har är främst strategiska registreringar. Jag använder ingen aktivt och min åsikt om .nu kvarstår.
Mja det du skrev var:
Citat:
.nu är och förblir en landsdomän för ögruppen Niue och bör också användas som en sådan.
- Jag kan faktiskt bara dra slutsatser av det du skriver, och jag kan inte se att du gör nån skillnad på dina egna (VIP)-"strategiska registreringar" från andras registreringar
- Men efter att du förklarat hur du verkligen mena och att dina registreringar är "strategiska" och .nu ska användas som en landsdomän för Niue

- så drar jag naturligtvis slutsatsen att du har för avsikt att marknadsföra dessa hundraser, IDN-personnamnet och förkortningen mot Niues enorma marknad !?
- Men du.. förstår dom verkligen dessa Svenska domännamn där?..bara en tanke..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat