Citat:
-Det är ett spekulativt yttrande/antagande, därav frågetecknet i slutet av meningen.
|
Som jag uppfattade som en insinuering att jag skulle förespråka .nu av egenintresse (har för mig att jag läste det någonstans..)
Citat:
-Läs gTLD och ccTLD så förstår du.
|
Ok, så då är Afilias bara hälften så hemska (eftersom det bara är ccTLDerna som andra än det lokala folket inte "bör" administrera) men fortfarande 8 gånger så hemska som Nunames eftersom de administrerar 9 st ccTLDer ( plus en sTLD också som jag inte vet hur du ställer dig till !?)
Citat:
-Och orsaken till detta är?
|
- Att .nu-domäner idag har (till den brist på marknadsföringsinsats som gjorts) har en
oförtjänt god renommé bland svenska internetanvändare.
- Att .nu är det
första alternativet till .se och har betydligt fler "bra" lediga domäner för en verksamhet.
- Att många .se-innehavare väljer att
registrera flera tlder-varianter av sitt domännamn för att peka dessa domäner till deras huvudsida.
Citat:
-Bill Semitech är knappast ensam på tallriken som föder dem, även om han juridiskt är den som innehar avtalet (som har varit uppe till diskussion tidigare).
|
Jag fattar inte vad du menar! Bill innehar kontraktet, att han i sin tur anslällt personal skapar väl knappast det du skriver:
Citat:
..några smarta affärsmän som har förhandlat till sig rätten att representera och försälja .nu-adresser
|
Men sen blir segregeringen total i din syn att se på dina och andras registreringar;
Citat:
-Jag har aldrig förnekat något innehav av .nu-domäner. De .nu som jag har är främst strategiska registreringar. Jag använder ingen aktivt och min åsikt om .nu kvarstår.
|
Mja det du skrev var:
Citat:
.nu är och förblir en landsdomän för ögruppen Niue och bör också användas som en sådan.
|
- Jag kan faktiskt bara dra slutsatser av det du skriver, och jag kan inte se att du gör nån skillnad på dina egna (VIP)-"strategiska registreringar" från andras registreringar
- Men efter att du förklarat hur du verkligen mena och att dina registreringar är "strategiska" och .nu ska användas som en landsdomän för Niue
- så drar jag naturligtvis slutsatsen att du har för avsikt att marknadsföra dessa hundraser, IDN-personnamnet och förkortningen mot Niues enorma marknad !?
- Men du.. förstår dom verkligen dessa Svenska domännamn där?..bara en tanke..