Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-21, 13:45 #22
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Att jag tycker att .nu är fult är väl i allra högsta grad intressant för andra? Tänk om det finns fler som tycker att .nu ser fult ut?
Det är jätteviktigt för mig - så nu har jag skrivit upp det på flera lappar här..

Citat:
Att nunames är mer seriösa vete sjutton, jag är inte alls glad i att enbart ett vinstdrivande företag sitter på den information som kan säga hurvida jag är rättmätig ägare eller inte till en viss domän. Har det inte varit några turer kring det här på wn för något år sedan?
Vilket register i världen bedriver verksamheten i icke-vinstdrivande syfte menar du? Eftersom .SE verkar vara förstavalet för dig, så kan ju nämnas "att stiftelsen bakom .se, frivilligt bedriver verksamhet som ett vinstdrivande aktiebolag" (Enligt styrelseordföranden Rune Brandinger)
(Och .SE har ju historia bakom sig att avregistrera 1500 .se-domäner pga av ej kontaktbar e-mailadress - något du inte kan anklaga Nunames för..)
(I jämförelse mellan exempelvis .dk och .se, så är dom 23 pers på DK-hostmaster, har 974 336 reggade domäner, tar 60 DKK per år
.SE är 40+(även en rad projektanställda), har 825 804 reggade domäner och tar 150 per år)

Citat:
T.ex. tv.nu är ett undantag, men den är också välkänd. Det är en sak om man är bekant med sidan, men vid en google-sökning filtrar jag bort .nu, och tar det bara om jag inte hittar annat.
Oj vad du verkar inskränkt

Citat:
Ytterligare en grej att fundera på är om man kommer ihåg namnet på en sida utan toppdomän/namnet på ett företag, vilka tld:s prövar man att "lägga på"?
Är du genuint intresserad eller ställer du ironiskt frågan?

Om det inte gått upp för dig sedan innan, så gäller för Svenska användare:
.se
.nu
.com
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat