Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-21, 13:21 #21
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Onkelborg@Dec 21 2008, 12:50
För det första tycker jag .nu ser fult ut, för det andra ser jag ingen större anledning till att använda .nu, .se finns för svenska, och .com finns för "neutrala" (vilket språk som helst. Sedan finns det ju andra tld:s, men, men) Utöver det så gillar jag inte företaget bakom .nu som har fuffens för sig, låser in kunderna (finns väl fortfarande ingen "oberoende" som har en kopia på det företagets register över domäner som folk äger?) och tar ockerpriser.

Det enda, och då menar jag det, det enda jag tycker .nu är bra för är hemsidor där det blir en "ordvits" av alltihopa, typ "skaffahäst.nu". Men jag föredrar någon annan toppdomän även i det fallet. För mig är det en seriositetsfråga, jag tycker helt enkelt instinktivt att .nu-domäner ser iseriösa. Får jag välja mellan en med .com/.se/.net/.org och en med .nu så tar jag i 9 fall av 10 den utan .nu.

[edit]Jobbiga quote-taggar[/edit]
Onkelborg - Jag konstaterar att du dras med en rad förutfattade meningar i kombination med okunskap kring .nu-domäner.

Du får givetvis ha dina åsikter om vad som är estetiskt tilltalande för dig !

Men att börja tråka ner tråden med att Nunames skulle ha "fuffens för sig" - öhh ok, ska vi kanske ta och utveckla det
(och snälla!! - låt oss slippa tjafset kring claesm´s [nu.nu] som Nunames inte lät honom förnya pga av reservering till registret - på samma sätt som IIS reserverat [se.se])

Men utöver det - kom igen vad är det du inte gillar med företaget bakom .nu - vilka belägg har du?? eller handlar det bara om din magkänsla efter att ha läst åretrunttomten Pär Brumarks sci-fi-historier?
Låser in kunder ??
Till vilken nytta skulle det vara att en "oberoende" skulle ha en databaskopia?
Ockerpriser - vad bygger du det påståendet med? Hos exempelvis Loopia (och Binero när de får ordning på systemet) så kostar en .nu-domän mindre än en .se-domän att registrera - om då Nunames tar ockerpriser - hur skulle du då definiera IIS?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat