Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-21, 12:03 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lyx
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Som den .nu-förespråkare många ser mig som, så håller jag inte helt med, även om [tab.nu] som Svenskt ord kanske inte så helt lyckat.
- Inte minst för att .se-varianten är upptagen av Tidningstjänst AB och skapar du content för sidan, finns risk för felskrivande besökare.
Men tab på engelska har ett flertal betydelser:
Förutom att betyda nota så är det förkortningar av;
TAB Tablet
TAB Tape Automated Bonding
TAB Teen Advisory Board
TAB Technical Advisory Board
TAB Technical Activities Board
TAB Totalizator Agency Board
TAB Testing, Adjusting, and Balancing
TAB Tax Anticipation Bill
TAB Totally Artificial Beverage
TAB IEEE Technical Activities Board
Det är även en mindre ort i Ungern
..och engelska ord under .nu har har såvitt jag känner till FORTFARANDE andrahandsförsäljningar med högre belopp än både Svenska och Engelska motsvarigheter under .se
Men allt är förstås helt beroende på din avsikt med domännamnet. nu har iaf en ordbetydelse för 360+ miljoner (Svenska, Danska, Holländska, Franska och Portugisiska) och uttalas new på Engelska..
När jag läser ditt inlägg kan jag inte låta bli att fundera på om en sajt om alla dessa betydelser kan fungera?
En undersisa för varje betydelse. Om jag nu skapar en innehållssida på det sättet och försöker få lite reklamintäckter. Hur pass stor fördel har jag då att domänen är tab.nu om någon söker på tab? Eller tex tab + ord, gör domännamnet mycket?
Valet av TLD vid en sådan sökning bör inte spela in. Vad exakt menar du med "fungera"? Du kommer inte få in några stora pengar om det är det du menar. Är ditt syfte att tjäna pengar så gör du bättre i att utveckla en bärkraftig idé och sedan välja ett lämpligt domännamn.