Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -andreas.lundahl@Dec 20 2008, 11:55
Citat:
Originally posted by -MRDJ@Dec 20 2008, 02:03
EV ( Extended validation ) SSL cert ? billigt och bra, och finns redan inbyggt i Firefox och Explorer
Dock är väll inte det riktigt samma sak som det pratas om ovan. men nästan
|
Nej, väldigt långt ifrån samma sak .
Ja, det här känns bara som att de försöker få ut så mycket pengar som möjligt av det. Om det hade varit någorlunda seriöst hade de ju kunnat ställa i alla fall något krav på sidans säkerhet. Nu är det ju bara etiska krav som vem som helst kan följa.
|
Du är nog lite naiv om du tror att vem som helst kan följa etiska riktlinjer =)
|
Nu är det ju så att jag inte pratade om etiska riktlinjer i allmänhet (vilket jag själv tycker framgår tydligt i mitt inlägg) utan just Bitos' riktlinjer, vilka jag tycker inte fyller någon större funktion. Naiv eller inte, men är man i den här branschen ska det inte vara några som helst problem att följa de riktlinjerna.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Relevansen av just sidans "säkerhet" är väldigt olika beroende på sajtens natur och det kräver en hel del jobb att sätta upp krav inom detta område.
|
Så du tror inte heller de vill arbeta för pengarna? Där är vi i så fall helt överens. För de pengarna skulle de kunna ordna en hyffsad genomgång av användarens säkerhet på en viss sida. Men som sagt, det är ju så klart enklare att sätta upp lite löjliga regler som de sedan kan kolla upp på ett par timmar om de efterföljs och sedan lura i så många som möjligt att de måste ha detta certifikatet. Förmodligen tjänar de mer pengar på det också.