Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-20, 02:04 #45
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by Unispel@Dec 19 2008, 17:38
Angående jämförelser med den amerikanska posten så har jag faktiskt en hel del negativa upplevelser av både den och den kanadensiska motsvarigheten.

Jag skickade en hel del rekommenderade klumpar till USA och Kanada under en period och upplevde en förbluffande ineffektivitet och tunggrodd byråkrati.

Nu kanske dessa problem beror på att det rörde sig om internationella försändelser.

Skickade en del brev inom EU, Japan och till Sydkorea under denna tid.
Inte ett enda problem. Till Japan gick det dessutom galet snabbt för breven att komma fram.
Då har du haft extrem otur om brevet tog en månad från öst till västkusten.
Brev och paket tar 5 dagar från östkusten till västkusten, efersom de alltid går med lastbil. Expressbrev tag 1 dag inom hela USA.

Jag får regelbundet brev och paket från släktingar och vänner i sverige och under mina 8 år här i USA så har det aldrig hänt att dessa tagit mer än 5 dagar att nå mig här i mellanvästern.
Likadant åt andra hållet. Jag skicade över mina julklappar till sverige förra fredagen och det kom fram till mina föräldrar på måndagen. Måste säga att det är riktigt bra av både amerikansk och svensk post. 3 dagar från dörr till dörr med vanlig post (ej express)

Att det gick snabbare till japan t.ex. är ju att det är ett så litet land jämfört med usa.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat