Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-19, 23:38 #43
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar

Reg.datum: Jun 2006
Angående jämförelser med den amerikanska posten så har jag faktiskt en hel del negativa upplevelser av både den och den kanadensiska motsvarigheten.

Jag skickade en hel del rekommenderade klumpar till USA och Kanada under en period och upplevde en förbluffande ineffektivitet och tunggrodd byråkrati.

Ett rekommenderat brev kunde ta 3 dagar på sig från Sverige till USA och sedan ta en månad på sig för att ta sig från östkusten till västkusten.
Brev kunde sluta vara sökbara efter att de landat i USA men trots detta dyka upp hos kund, utan spår.
Att reklamera problemen var ett rent helvete.

Till Kanada skickade jag en gång ett rek som låg på postkontoret nära kunden och lagrades. Anledningen var att de inte kunde hitta mottagaren.
Problemet var dock bara att när kunden kom till postkontoret så fanns inte brevet på plats. Brevet klassades därefter som spårlöst försvunnet. Reklamationer var jag tvungen, efter att ha pratat med många inom det kanadensiska postväsendet, att ta genom den svenska posten. Jag skulle slutligen få ersättning efter en period som jag har glämt bort. Jag har för mig att det var tre månader.
Efter någon månad så kom brevet istället tillbaka.
Jag skickade det än en gång till samma adressat och denna gång så dök brevet upp efter en vecka. Inga problem att hitta mottagaren.

Nu kanske dessa problem beror på att det rörde sig om internationella försändelser.

Skickade en del brev inom EU, Japan och till Sydkorea under denna tid.
Inte ett enda problem. Till Japan gick det dessutom galet snabbt för breven att komma fram.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat