Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2003
|
Skall passa på att varna för 121.nu. Blev under gårdagen uppring av en försäljare till 121.nu då jag är ordförande i en förening.
Säljaren presenterar att vi har info på 121.nu och vill kolla så att kontaktuppgifterna stämmer. Därefter vill han erbjuda oss att bättra på vår info mm och erbjuder ett paket för ca 3000:-, jag säger att detta är helt ointressant. OK blir svaret följt av "då låter jag Er ligga kvar med det grundpaket ni redan har idag" och lägger sin frasering som att avsluta samtalet. Dvs finns en tydlig förväntan att nu skall jag säga "visst det blir bra" och avsluta samtalet.
Börjar fundera på vad som är i görningen och påpekar då att detta är väl utan kostnad för vi skall inte köpa något. Får då till svar att detta kostar 1400:- elelr nåt per år.
Skall påpeka att vi ALDRIG lämnat uppgifter till 121.nu och ALDRIG beställt något sådant, all tidigare info om oss på 121.nu har de lagt in på eget bevåg. Bara att konstatera att det finns ytterligare en aktör på marknaden som kör med på gränsen till oseriösa säljmetoder (personligen är det för mig över gränsen och brott mot min affärsetik som jag aldrig skulle använda mig av).
|