Citat:
Originally posted by patrikweb@Dec 18 2008, 17:25
Så klart dom ska leverera breven i dom brevlådor som alltid har funnits, klarar man inte det får man väl byta jobb.
Slutar dom leverera halva tjänsten så kan dom ju fan inte höjja priset utan den borde sänkas med 80% istället.
Att behöva ta på sig kläder och själv springa i trappor eller gå ut för hämta sin post så får väl posten betala mig istället för brevbäraren. Så enkelt är det bara eller som sagt sänka priset med 80%
|
Så nu vill du att priset ska sänkas ännu mer? ...
Du tycker det är ok att brevbärarna sliter ut sig och blir förtidspensionerade vid 40, det blir ju otroligt billigt för dig och mig som skattebetalare..
Det bästa vore väl, och det skulle ju onekligen kunna gynna oss här - att regeringen satte dels stopp för oadresserad reklam - Det är många kilo. Förr kunde en brevbärare gå en hel runda utan att behöva gå tillbaka och hämta mer post, idag måste han eller hon vända ibland tre gånger för det är så jävla mycket skit som delas ut.
Men även att alla fakturor från myndigheter måste levereras elektroniskt till företag till att börja med. Idag låg det 12 brev i min brevlåda, alla var fakturor + ett par äckliga tidningar som jag inte prenumererat på. I mitt fack jag har vid dörren där ENBART morgonposten ska komma har jag nu runt 20 reklamblad - Jag har låtit dom ligga kvar där för att få idioterna som bär ut dom att fatta att dom ska ge faan i mitt tidningsfack.