Detta är en sån enkel sak igentligen att jag vill flytta en submit knapp.
Idag ligger koden till knappen under /svenska/track.php
Det jag vill är att jag vill ta bort en annan knapp och ersätta den med den vi pratar om ovan. Den ligger direkt i rooten /track.php
Hela koden som berör detta i svenska/track.php:
Kod:
<form action="http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack" method="get" target="_comercial">
<input name="kolliid" type="text" value="'.BOX_TRACKTRACE_TEXT.'" size="13" maxlength="13" onfocus="this.value = \'\'" />
<input type="hidden" name="lang" value="SE" />
<input type="hidden" name="xslURL" value="/xsl/pactrack/standard.xsl" />
<input name="'.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'" type="image" id="'.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'" src="'.DIR_WS_IMAGES.'button_search.gif" alt="'.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'" width="" height="" border="" />
</form>
Jag skrev förut ut bara den koden som styr knappen ihopp om att det skulle räcka, men det verkar inte som det gjort det tyvärr
Det du la in "allstars" visade knappen, men den hade ingen funktion. (Hände inget)
Ovanstående kod är ju inkluderad med textfältet och det ska vara kvar där det är.
Knappen ska flyttas till koden vi diskuterat ovan.
Kan även posta koden där den ska in igen oxå:
Det ska alltså in på rad 7 där knappen "IMAGE_BUTTON_CONTINUE" finns.
Kod:
<tr>
<td><table border="0" width="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" class="infoBox">
<tr class="infoBox">
<td><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2">
<tr>
<td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?></td>
<td align="right"><?php echo '<a href="' . tep_href_link(FILENAME_DEFAULT) . '">' . tep_image_button('button_continue.gif', IMAGE_BUTTON_CONTINUE) . '</a>'; ?></td>
<td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?></td>
</tr>
</table></td>
</tr>
</table></td>
</tr>
</table></td>
Stort tack till er som vill hjälpa till