Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Oct 2004
|
Missförstå mig rätt...
Jag känner massor av duktiga utvecklare som lär sig massor på arbetstid. I princip alla jag känner (inklmig själv) som skulle vilja köra ett hobbyprojekt har svårt att hinna med hobbyprojektet pga jobb, barn och andra intressen.
Min poäng va dock att de riktigt, riktigt, riktigt duktiga utvecklarna jag känner har haft hobbyprojekt tidigare och drömmer om mer tid för at hinna med hobbyprojekt nu. Jag tror inte att det är en slump att de med sådan passion för yrket att de vill hålla på även på fritiden är de absolut bästa utvecklarna jag känner. jag tror viljan att bli bättre och att lära sig nya saker även utanför jobbet är en av de faktorer som skiljer agnarna från vetet i det här sammanhanget.
Själv är jag övertygad om att även om jag hade det ultimata jobbet där jag fick göra allt precis som jag ville så skulle jag ändå ägna en del av min fritid åt att lära mig nya saker. Kanske inte i form av ett omfattande hobbyprojekt men i form av att läsa på om nya saker som jag sedan skulle kunna använda i jobbet.
|