Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
patrikweb: Att jag kan skicka ett brev för 6:- och vara så gott som säker på att det kommer fram nästa dag, tycker jag är ypperlig service.
Jag tror faktiskt inte att du och ditt bergrum skulle göra det särskilt mycket bättre.
|
Varför betala mer än förut och ändå få sämmre service varje år?
Posten kommer flera timmar senare nu varje dag än förut, posten levererar inte brevet längre till brevlåda utan dom kör gemensamma brevlåder längst ner i huset eller ställer upp brevlåder i en rad i villaområde.
Är ju mer posten som ska betala mig någon tusenlapp i månad för behöva gå ut och hämta sina brev.
Så varför i helvete ska jag betala mer för skicka brev när man i stort sätt behöver gå hämta brevet själv mer eller mindre nuförtiden.
Dom ska fan sänka priset med 50% istället om det ska vara korrekt.
|
Jag tycker inte 6 Kr är dyrt för att skicka ett brev, i dom fallen då man behöver använda snigelposten. Däremot om jag skickar ut 1000 brev så tycker jag det är dyrt att betala 6000 Kr, postens volymrabatter är tyvärr inte dom bästa.
Det är också helt i sin ordning att stackars brevbärare inte ska behöva ha med sig en stege för att nå ett brevinkast på 1.60, inte heller ska du behöva springa i 100 trappuppgångar med 8 våningar utan hiss.
Vad gäller paket så tycker jag att hämntställen har gett mig ett mervärde (även om dom som jobbar där oftast är lika sura som posten). Min videobutik stänger 22.00 och Schenkers ställe stänger 24.00 (!!) - beat that posten-ass, som hade olika öppettider olika dagar i veckan (fredagar gick dom kräken hem tidigare)
Men som FÖRETAG förväntar jag mig en BÄTTRE service. Det måste alla andra företag göra för att överleva konkurrensen, fast posten kommer undan, precis som telia, SJ, Vattenfal och alla andra statliga skitföretag som inte kan stava till konkurrens.