Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-18, 09:46 #17
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
förstår att du är bekymrad tycker att det känns ganska dyrt dock så har jag ingen erfarenhet av frakt från kina just nu, tar in prylar från usa nån gång i månaden, jag gick in och kollade frakt priset och i mitt fall på 30kilo:

UPS - International: $78.64

DHL - International: $104.85

Priset är nu inte nån praxis då jag har sätt dyrare frakt från samma fraktbolag och samma volym, frågan är om större leverantörer förhandlar till sig bättre priser.

Vad jag har uppfattat så är inte Ems till för stora volymer. Fick prylar från Korea med Ems om jag inte minns fel så var det 130kr i frakt för några kilo dörr till dörr .

Men är det så att frakten känns för dyr så kanske du köper från fel ställe/fel frakt alternativ, priserna kan skilja mycket och troligtvis så är det flera agenter som är inblandade och käkar på din kaka.

Det är ju bara att snitta per pryl, själv så hade jag en fraktkostnad på ca 5kr per pryl när jag beställde från kina totala kostnaden var på 15kr med inköp och såldes för 129kr. Grossist priset i sverige var då på ca 30kr så det kanske inte var så där jätte mycket man tjäna, med tanke på alla risker krångel stå för garanti osv osv men det är alltid kula att handla billigt
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat