Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Gustav, jag tog säkert i onödigt mycket men jag var lite trött på att folk på nätet tror sig kunna läsa in allt möjligt mellan raderna och gärna passar på att anklaga en för både det ena och det andra. Man måste ofta skriva långa uppsatser för att gardera sig mot alla möjliga missförstånd (alltförofta medvetna sådana)...
Tror vi har ungefär samma syn trots allt. På det stora hela håller jag med dig även om jag kanske tror att konsumtionen måste styras lite mer och lagstiftningen förändras lite grann. Även om vi tillverkar återvinningsbara varor så är det tyvärr långt ifrån allt som återvinns. Det bör även påpekas att bara för att en produkt är nedbrytbar och / eller återvinningsbar så innebär det inte per automatik att den är miljövänlig.
|
Och jag som trodde att det här skulle sluta i en tolv sidor lång ideologisk diskussion. Men istället för att bråka i all oändlighet så kan vi ju enas om att miljön är viktig, att handel med elfenben inte är bra och att det är dåligt när barn i fattiga länder måste svälta.
Tänk så enkelt, moget och politiskt korrekt det blev, hehe .
|
Det låter som en bra slutkläm =) Är inte så mycket för ideologiska diskussioner =) De flesta ideologier fungerar inte rent ut. Kommunism t.ex. anser jag vara bra i teorin men människor fungerar helt enkelt inte på det viset.