Citat:
Originally posted by Viktor@Dec 16 2008, 14:07
Google listar alla nyckelord du har på din sajt. Sen avgör den värdet på dem. Ord som är i h-taggarna har ett högre värde (samma sak med ord som t ex märks med en strong-tag).
Matt skrev på sin blogg att det är h1 och h2 som är viktiga och att det bara bör finnas en h1 tag per sida.
Ang. css så fungerar det ju att fiffla rätt bra, men gör det med måtta om man säger så.
|
Ok, så sökmotorn plockar ut alla ord inom h1 och ser de som specifika nyckelord och inte som en hel mening? Användare behöver inte söka på HELA och exakta innehållet i en h1-tagg för att det högre värdet ska slå igenom? (om ni förstår vad jag försöker säga,...)
Om så är fallet, skulle alltså min rubrik innehållande de gjorda menyvalen (vald huvudkategori/vald produktkategori/vald produkt) kunna passa även sökmotorn att lägga inom h1-taggar?
Hur blir det om delar av informationen återfinns i både h1 och h2? Och kanske även i title-taggen? Blir det overkill och lika med nonchalans av google?
Matts blogg? Vem är det och var kan man hitta den?
Kan någon rekommendera en sida som kortfattat beskriver SEOs regelverk så vore det väldigt intressant att läsa!
TACK/Martin